Veelgestelde vragen

  • RV Verpakkingsmaterialen B.V. algemeen
    • Ik ben klant maar heb nog niet eerder besteld, wat moet ik doen?
      • Om een account aan te maken, volg je de instructies als je op Inloggen klikt. Als je account aangemaakt is, heb je toegang tot de vele functionaliteiten in Mijn account en kun je gebruik maken van exclusieve online voordelen.
    • Ik wil graag een offerte aanvragen, wat moet ik doen?
      • Neem contact op om een offerte op maat aan te vragen.
    • Heeft RV Verpakkingsmaterialen een fysieke winkel?
      • Nee. Maar we komen wel graag bij jou of jouw bedrijf op bezoek met eventueel samples en een kop koffie
    • Heeft RV Verpakkingsmaterialen een MVO beleid?
      • Het doel van RV Verpakkingsmaterialen is om steeds meer milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen te promoten en in het assortiment op te nemen. Dit doel is volledig geïntegreerd in de bedrijfsaanpak en strategie. Voor meer informatie kun je daar ons altijd naar vragen.

  • Klantenservice
    • Hoe neem ik contact op met RV Verpakkingsmaterialen?
      • Wij staan elke werkdag van 09.00u tot 17.30u voor je klaar. Per telefoon kan je ons bereiken op 0486 831 201 of +316 830 706 74. Per e-mail kan je ons bereiken via het e-mailadres: info@www.rv-verpakkingsmaterialen.nl.
    • Retour– en terugbetalingsvoorwaarden
      • Goederen retour sturen vanwege een eigen fout: De goederen moeten in perfecte staat zijn. Per retouraanvraag berekenen wij € 100,- administratie- en transportkosten door. Op het moment dat RV Verpakkingsmaterialen de goederen retour ontvangt, worden deze gecontroleerd en terug in voorraad gebracht. Je ontvangt een creditnota t.w.v. de geretourneerde goederen met inhouding van de bovengenoemde kosten. Het weigeren van een levering (de artikelen gaan direct mee terug met de transporteur) geldt als een retour en daarmee is het bovenstaande van toepassing.
      • Goederen retourneren vanwege een fout van RV Verpakkingsmaterialen: in dit geval nemen wij onze verantwoordelijkheid en zijn de retourkosten voor onze rekening. Je ontvangt een creditnota t.w.v. de geretourneerde goederen of krijgt de juiste goederen alsnog geleverd.
    • Hoe kan ik artikelen terug sturen?
    • Ik heb beschadigde artikelen ontvangen. Wat kan ik doen?
      • Meld dit direct aan de transporteur of chauffeur en maak foto’s: Het is de verantwoordelijkheid van de ontvanger om de artikelen te controleren en na te gaan of de leveringsovereenkomst correct is nageleefd. Als dat niet het geval is, moet de ontvanger de transporteur of chauffeur daar direct op aanspreken en foto’s van de betreffende producten maken. Door onderstaande regels te volgen, help je ons om het leveringsprobleem snel en efficiënt voor je op te lossen. Noteer op de leveringsbon opmerkingen over:
        • De staat van de artikelen of de verpakking daarvan: beschadigd, vervuild, gevouwen, nat, verkeerd gesneden, etc.
        • Een verkeerde hoeveelheid
        • Een product fout
      • De opmerkingen moeten:
        • Opgeschreven worden op de afleveringsbon, voorzien van datum en je eigen handtekening
        • Gecontroleerd worden door de chauffeur of transporteur
        • Met naam en handtekening ondertekend worden door de chauffeur of transporteur
        • Op alle documenten genoteerd worden (afleverbon, vrachtbrief, ontvangstbewijs, etc.)
      • Goed om te weten: je moet de afleverbon altijd ondertekenen, ook zonder klachten. De onderstaande opmerkingen hebben geen juridische waarde:
        • Onder voorbehoud van inspectie
        • Schade moet worden geverifieerd
        • Onder voorbehoud van uitpakken
        • Na verificatie
      • De vervoerder mag het recht op verificatie onder geen enkele omstandigheid belemmeren. Als er geen klachten genoteerd wordt bij aflevering, kunnen er geen klachten meer voor zichtbare schade gemeld worden.
      • Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte. Dan kan het probleem ook zo snel mogelijk worden opgelost.

  • Leveringen
    • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
      • RV Verpakkingsmaterialen biedt een snelle en goede levering door heel Nederland.
      • Wij leveren standaard tot aan de deur.
      • Onze standaard is: levering magazijngoederen door heel Nederland de volgende werkdag, mits wij de order vóór 16.00u ontvangen hebben en ingevoerd is in ons systeem. Voor niet-magazijngoederen die wel op de webshop staan is dit maximaal drie werkdagen. Voor producten op aanvraag die niet op de webshop staan is dit drie tot maximaal 15 werkdagen.
      • Levering op een specifiek tijdstip: heb je speciale leveringseisen of een spoedgeval? We kunnen altijd op zoek naar een oplossing die past, maar kunnen niks garanderen.
      • Levering met speciale handling: als het voor een bestelling noodzakelijk is om met 2 personen te leveren dan bieden wij deze service aan op een vaste dag per regio. Tarief: € 10,- per 100 kg. Ook afleveren op een hogere verdieping is mogelijk. Dit tarief is op aanvraag en afhankelijk van de situatie.
      • Bij meerdere leverdata van verschillende producten worden alle producten (apart) op de aangegeven leverdatum geleverd.
    • Wat zijn de afleverkosten?
      • Leveringen zijn gratis voor bestellingen vanaf €275,- excl. BTW per lever adres. Voor bestellingen onder dit bedrag betaal je een toeslag van €25,- excl. BTW voor leveringen in Nederland en €35,- excl. BTW voor leveringen in België.
    • Ik kan niet aanwezig zijn bij de levering, wat kan ik doen?
      • Geef deze informatie door bij je bestelling en dan zoeken we samen voor een oplossing.
    • Wat moet ik doen als ik de levering heb gemist?
      • Neem contact op om een nieuwe levering in te plannen. Dit brengt wel extra kosten met zich mee.

  • Facturen
    • Wanneer en hoe ontvang ik een factuur?
      • Je factuur wordt per e-mail aan je verstuurd na verzending van de goederen. Je kunt je facturen ook terugvinden in je online account onder Facturen. Deze kun je downloaden op je computer, tablet of smartphone. Maar je kunt deze ook altijd opnieuw opvragen bij ons.
    • Hoe kan ik mijn factuur betalen?
      • Je kunt op onze webshop direct en veilig betalen met een creditcard van Visa of Mastercard en iDEAL. Voor deze online betalingen wordt een SSL encryptie gebruikt om een veilige betaalomgeving te garanderen. Je kunt daarnaast ook bestellingen per bankoverschrijving betalen. Let op: bij de eerste bestelling vragen wij altijd om vooraf per IDEAL, of één van de andere mogelijkheden, te betalen. Vanaf de tweede bestelling is achteraf (30 dagen netto) betalen ook mogelijk.
    • Waar kan ik de bank en andere belangrijke gegevens van RV Verpakkingsmaterialen terug vinden?
      • Zakelijke gegevens van RV Verpakkingsmaterialen:
        • IBAN: NL36 RABO 0343 5962 02
        • Bank: Rabobank
        • BIC: RABONL2U
        • KVK nummer: 75374633
        • BTW nummer: NL860257538B01
        • Je vindt deze gegevens ook terug op de factuur
    • Welk belastingtarief wordt er toegepast op de producten en diensten?
      • Alle producten en diensten vallen onder het hoge tarief (21% belasting).

  • Producten en services
    • Hoe kan ik een artikel zoeken in de webshop?
      • Typ de eerste letters van een merk, formaat of collectie in de zoekbalk en een lijst met keuzes wordt weergegeven.
    • Kan ik samples aanvragen en hoe werkt dit?
      • Neem contact met ons op en vraag deze aan. Wij bekijken per product wat de mogelijkheden zijn.
    • Waar vind ik technische informatie en advies over producten?
      • Op elke product pagina worden de specificaties in tekst weergegeven. Voor meer technische informatie of advies kan je contact met ons opnemen.
    • Kunnen producten op maat worden gesneden?
      • Ja, de volgende producten kunnen op maat worden gesneden: plano vellen, rollen snijfolie. Ook is het zagen van kunststof platen mogelijk. Het is mogelijk om papier op artikelniveau op maat te laten snijden. Hetzelfde geldt voor plaatmateriaal. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

  • Bestellingen (plaatsen)
    • Hoe plaats ik een bestelling?
      • Ga naar de webshop en voeg artikelen toe aan je winkelwagen.
      • Nadat je bent ingelogd kun je favorieten opslaan om tijd te besparen bij volgende bestellingen.
      • Als je bent ingelogd heb je ook toegang tot recente bestellingen en kun je de bestelgeschiedenis bekijken.
    • Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling is bevestigd bij RV Verpakkingsmaterialen?
      • Je ontvangt voor iedere bestelling in de webshop een orderbevestiging per e-mail. Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, neem dan contact op.
    • Kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?
      • Als je bestelling is bevestigd, wordt deze onmiddellijk verwerkt om binnen 24 tot 72 (afhankelijk van het artikel) uur geleverd te worden. Daarom kun je een bestelling niet wijzigen in de online omgeving. Als je een bestelling wilt aanpassen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op. Geef daarbij direct het online ordernummer door als je deze al per e-mail hebt ontvangen.